بازدید دكترپاكنژاد نماینده مردم یزد و صدوق از زندان مركزی یزد
به گزارش روابط عمومی اداره كل زندانهای استان یزد ، دكتر عباس پاكنژاد نماینده مردم شهرستانهای یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی از زندان مركزی یزد و اقدامات در حال انجام در این مجموعه بازدید نمود . در این دیدار ولی نیا مدیر كل – شهابی سرپرست اداره فرهنگی و قضایی – جعفری مسوول حفاظت و اطلاعات – صالحی رییس مركز مراقبت و قاسمعلی زاده رییس زندان وی را در بازدید از بخشهای مختلف همچون اندرزگاهها ، مدرسه تربیت ، كتابخانه ، مجتمع حرفه آموزی ، كیلینك مثلثی ، سالن ورزشی شهید لاجوردی و قسمتهای دیگر همراهی می كردند .

The image “http://www.yazdprisons.ir/farsi/picture/news/52b9a5ca0ec6779bbf78c3a56c6fe919.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

 
دكتر پاكنژاد در ضمن این بازدید رضایت كامل خود را از وضعیت نظافت و پاكیزگی محیط ، شرایط بهداشتی و درمانی ، نظم و انضباط و نحوه برخورد و اخلاق كاركنان در كلیه سطوح با مددجویان اعلام داشت .
نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی بیان نمود : در مقایسه با بازدیدی كه در سالهای گذشته از این محل انجام داده بودم تغییرات شگرفی از جهات گوناگون صورت گرفته كه اسباب خوشحالی و خرسندی را فراهم می كند ، تغییراتی در زمینه های بهداشت و درمان – ترك اعتیاد و روان درمانی – آشنایی مددجویان با حقوق شهروندی و قضایی خود – آموزش و تعلیم و تربیت كه در مجموع باعث شخصیت دادن به زندانییان شده و ثمره آن از بین رفتن تشنجهای موجود در داخل بندها بوده است . و در نهایت شاهدیم كه بر خلاف گذشته ، زندانی پس از آزادی از زندان بجای تجربیات منفی و خلافكارانه ، با مدارك فنی و حرفه ای و یا تحصیلی ارزشمند وارد اجتماع می شود و این مهم حاصل نشده مگر با رعایت كلیه جهات انسانی و اسلامی كه از سوی آقای ولی نیا و همكارانشان انجام گرفته و در خاتمه امید دارم كه بیش از پیش در هر چه بهتر تربیت و انسان سازی انسانهای آسیب دیده موفق و موید باشند ..

The image “http://www.yazdprisons.ir/farsi/picture/news/eac1fc5cd5bb11c8ddf34ab5c57c1691.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

 
پاكنژاد درپاسخ به سؤال خبرنگاراین واحد مبنی برضرورت معقوله حبس زدائی اظهار داشت:حبس زدائی یكی ازطرههای بسیار كارآمد خواهد بود، به شرط اینكه تمامی ارگانها با قوه قضائیه همكاری لازم راداشته باشند.وی افزود:حبس زدائی یكی ازمواردی است كه اگر در اجرای آن افراط گردد چه بسا زیانهای فراوانی را میتواندبرای جامعه داشته باشد.كما اینكه مادرجوامع وادیان مختلف وجود بازداشتگاههایی رابرای ترس مجرمین ازارتكاب به جرم شاهد هستیم.وی اجرای كامل طرح حبس زدائی را منوط به ایجاد یك جامعه باافرادی كه ازوجوه مختلف مانند امنیت شغلی،اقتصاد،معنویات و...تأمین شده باشند دانست وبیان نمود:
اگردرشرایط فعلی كه مردم بامشكلات فراوانی دست وپنجه نرم میكنند دراجرای این طرح زیاده روی گرددپیامدهای بسیار ناگوارواتفاقهای ناهنجاری رادر جامعه باید انتظار داشت كه باتوجه به خلاقیتهاوتجربیات ریاست محترم قوه قضائیه درزمینه بهبود نظام قضائی كشور ،ازهم اكنون بازدهی مطلوب این طرح مشهود است

The image “http://www.yazdprisons.ir/farsi/picture/news/27521ec9b54fad1148f3e0a48332177d.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا